söndag 15 april 2012

FO – Tråksockar.



Mönsterlösa slätstickade sockar med istickad häl, stickade från skaftet och ner. Tråksockar får de kallas, mest för att de var så väldigt trista att sticka. Jag nöjer mig med att säga att Drops Delight inte är mitt favoritgarn.

Det är roligt att jag har blivit så säker i min sockstickning att jag inte måste utgå från ett mönster längre, även om det kan vara jätteroligt att titta på mönster för inspiration. Ett gäng strumpstickor (i det här fallet 2,5 m.m. om jag minns rätt) och ett garnnystan är allt som behövs.

Som synes är de för små för mig så de för ligga i presentlådan och vänta på att någon med storlek 37/38 för får sig att fylla år eller bjuda mig på middag.

4 kommentarer:

  1. Men, de är ju helt ljuva med färgskiftningarna! Vackra är vad de är!
    Drops Delight är nog inte mitt första val till sockor men till mycket annat är det trevligt att sticka tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker de ser riktigt fina ut, jag! Och passar perfekt!

    SvaraRadera
  3. Tyckte inte heller om det garnet.

    SvaraRadera
  4. Tack! De visade sig passa Grodmormorn alldeles utmärkt så nu har de fått flytta hem till henne.

    SvaraRadera