torsdag 2 augusti 2012

FO – Haruni.




I går lyckades jag äntligen med att tvätta och blocka min Haruni som har legat färdigstickad i en kartong sedan långt innan branden. Det var så illa tvunget eftersom den har haft en speciell person i åtanke ända sedan första maskan och denna någon fyller år just i dag. Egentligen skulle hon ha fått den för ett år sedan, men bättre sent än aldrig.

Den är stickad i ChiliGredelins Simone (80 % alpacka och 20 % silke). Eftersom det var så länge sedan minns jag inte stickstorleken eller hur pass väl jag följde mönstret men jag tror att jag har gjort ett antal extra rapporteringar av chart A. 65 gram gick det åt av garnet och jag är mycket nöjd med allt utom blockningen. Låt oss bara nöja oss med att 100 knappnålar inte räckte särskilt långt och fler hittade jag inte. Nu får vi hoppas att den faller födelsedagsbarnet i smaken.

5 kommentarer:

  1. Hon borde bli överlycklig, den är så vacker och garnet är ju fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Åh, så härlig! Haruni är ett fantastiskt mönster, jätteskön att drapera om sig! :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag är riktigt nöjd med allt utom blockningen.

    SvaraRadera
  4. That is very fascinating, You're an excessively professional blogger.
    I've joined your feed and look forward to seeking extra of your magnificent post.

    Also, I've shared your site in my social networks

    Also visit my weblog Cheap Replica Oakleys

    SvaraRadera