måndag 31 december 2012

FO – Knotty Gloves.

De här vantarna har ju varit klara hur länge som helst. Och eftersom året snart är slut måste jag ju hinna lägga upp dem på bloggen också.




Mönstret heter Knotty Gloves och är ett gratismönster som går att hitta på Ravelry. Jag stickade dem i en handfärgad merinoull som jag köpt på Litet nystan. Jag minns inte vilken stickstorlek jag använde men jag tror att det var 2,25 m.m. eller 2,50 m.m. Tillräckligt smått för att jag skulle lyckas bryta av ett par stickor i alla fall. Det är mitt allra första par fingervantar och det var inte alls så läskigt eller svårt som jag väntat mig. Vantarna är väl använda, jag har de på mig varje dag. Kanske måste jag sticka ett par till för att ha något att byta med, men då väljer jag nog ett annat mönster.

1 kommentar:

  1. Fingervantar har hög impfaktor men är inte så krångligt som man tror innan! Fina vantar och varma och sköna tänker jag mig!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera